Aliff Firdaus

Aliff Firdaus nama diberi ,
Budaknya montel , pintar sekali ,
Ibunya Aida ayahnya Fahmi ,
Teman dikala ku lara hati .

Cehhh berpantun 4 kerat pulak aku memalam camni . Oppsss ! pagi dah oke , sekarang jam tepat menunjukkan waktu 1.31 AM bagi rakyat Malaysia , dan yg sejajar dengannya . Indon pon sikit boleh lah . huhu :D . Masa kian berputar , jam bilik aku berdetik tiap saat . Tik , tik , tik tapi mata aku masih segar bugar tak dapat tidur . Apa yg aku fikirkan ni ? Mungkin dah cukup tidur siang tadi barangkali .

Ehmmm , Aliff Firdaus , anak buah ku yg ke berape ea? tak sempat kira , almaklum abg kakak semua dah berumah tangga . Tinggal abg & adek jee ( aku ler adek ) . Aku senang dgn panggilan 'Ayip' dan setiap kali aku panggil dia, "Ayiiippppp , Omey2 iyee , mok2 iyeee , bambam iyeee , " . Haaa begitulah lebih tak kurang intonasi lirik lagu sekerat utk Ayip . Comel budak ni , satu hal yg plg aku gemar , dia mudah senyum , ketawa , setiap masa dia mampu senyum , walaupun kena marah , hihii . Sweet bukan ?? Mesti semua teringin nak berkenalan dgn si Ayip ni kan .

Aku suka kanak2 , budak2 . Walaupun dorang nakal , tapi dorang boleh buat aku tertawa melihat gelagat dorang . Boleh lupakan masalah . Boleh jadikan masa yg terluang dgn lebih senang . Nak tau tak rupa dia macam mana ?


Haaaa . .Ni lah dia . Betol kan apa yg ku katakan ? sangat tembam . Sedap bila pelok dia tak mau lepas ! hihi . Setiap hari aku bermain dengan dia , mengacah dia , menjaga dia , best ! Mmg best ! agaknya nanti bila aku dah ke tempat praktikal, mesti aku sedih sbb jauh dgn dia . Mesti ! :( . So , masa yg ada ni lah aku luangkan sehabis2 nya untuk dia , Dia ni budak yg manja ! sweet je dia . gerammm !


Ni sewaktu bawa dia jalan2 halaman rumah , sambil siram pokok bunga ummy . hehe bawak dslr abah sekali semata2 untuk budak mok ni . Jawa kata Cebol ! 



sekarang gigi dah ada 5 batang dah . comel ala2 gigi jagung atok dia ckp . kihkih .




Dia pandai posing bila depan TV . Cerita kegemaran dia adalah iklan! ehmmm , pelik budak2 kan .



Tak sanggup rasa kalau jauh dari Ayip. Mau tak nangis ?? paling2 pon meraung kalau pisah dengan dia nanti , kalau mak dia ada payung emas , aku ada payung tembaga untuk dia , kehkeh . oke last picture . 



Cik Emma & Ayip ! sayang ayip ,  mwah mwah 



Syukran jiddan sudi baca entry emma:)

2 comments:

Segala yg tercatat di atas adalah hak milik peribadi Emma Fatima